„Már megint itt van a szerelem, már megint izzad a tenyerem…” A gyomor görcsbe rándul, a lábak megremegnek, a szív hevesebben ver. A lovebrand pont olyan, mint a szerelem. Hogy miért? Most megtudod!

Őrület – talán ez a szó írja le leginkább azt, amikor valakit szíven talál egy brand. Vajon mi az oka annak, hogy léteznek olyan márkák, amelyek valódi érzelmeket generálnak az emberekben?

Kell nekem!

A „must have” érzés tipikus mellékhatás. A lovebrand képes elhitetni veled, hogy szükséged van rá. Nem mondja, hogy vedd meg, mégis megveszed. Nem kéri, hogy szeresd, mégis szereted. A titok egyszerű: a jó márka nemcsak önmagában tökéletes, de elhiszed, hogy téged is jobbá, kivételessé tesz. Ennek pedig ára van – sokszor a pofátlanság határát súrolják azok az összegek, amelyet egy adott termékért, szolgáltatásért elkérnek. Végtére is, ez így is van rendjén: akárki, csak úgy nem birtokolhatja a brandet. Az elérhetetlenség fontos kulcsszó – jó, ha kihívást jelent megszerezni egy adott terméket. Ergo, ha brandet akarsz építeni, akkor ne add olcsón a portékádat.

FANtasztikus rajongók…:

A must have 5 legfontosabb tulajdonsága:

  • Minőség: ha gagyi a termék, ne akarj belőle brandet faragni!
  • Igazmondás: minden kimondott szónak súlya van. Ha azt mondod, hogy a terméked legfőbb előnye a teleportálás, akkor fontos, hogy a vásárló valóban tudjon majd vele teleportálni – kvázi, ne ígérj olyat, ami nem igaz, vagy cáfolható.
  • Egyediség: ha a portékádban nincs is semmi extra, akkor is fontos, hogy a kommunikációs köntöse egyedi legyen, azaz ruházd fel olyan emberi tulajdonságokkal, amelyek menők, szimpatikusak.
  • Ne mondd, hogy: “vedd meg, vásárolj most, terjeszd, lájkold, segíts a véleményeddel, ügyfeleink a legfontosabbak, blablabla…” Ezek a kifejezések a marketing eszköztárába tartoznak… (Hogy mi a különbség a brandépítés és a marketing között, arról itt olvashatsz)
  • Díva-jelenség: a brandnek úgy kell „viselkednie”, mint egy dívának. Legyen magabiztos, határozott, elegáns és elérhetetlen. Utóbbi nem azt jelenti, hogy nem mondod meg, hogyan lehet az adott terméket megvásárolni, hanem azt, hogy a vizualitás és a verbális kommunikáció mindig legyen tökéletes, feddhetetlen.

    Lehetek én is az az egy…

A brand fanok létezni sem tudnak kedvencük nélkül. Ők a legjobb reklámhordozók, hiszen, ahogy az ásítás, úgy a rajongás is vírus-szerűen terjed. Sokan nehezen találják meg a saját egyéniségüket, valamiért nem működik jól a personal branding… Éppen ezért egy élettelen, szakemberek által felépített tárgy tulajdonságait próbálják magukévá tenni. Rajongásuk tárgya egyben példaképük alanya. A jó márka – mint azt már annyiszor mondtuk/írtuk/prédikáltuk – valódi személyiséggel rendelkezik, éppen ezért a manipulálás magasiskolája az, amit létezésükkel igazolnak.

A brand ellensúlyozza a tipikus pszichés problémákat:

  • Önbizalomhiány – magabiztosság
  • Félénkség –  bátorság
  • Határozatlanság – határozottság
  • Komplexus – lazaság

    Tartozni valahova…

Az ember eredendően közösségi lény. Mai, kiüresedésben lévő világunkban egyre ritkábban találkozunk valódi közösségekkel. Mert bizony ahhoz, hogy valahova tartozni tudj, fontos, hogy legyenek közös pontok. A rajongók jóbarátok – fórumokba tömörülnek, csoportokat hoznak létre, találkozókat szerveznek. A brand az, ami képes összekötni őket.

Brandet akarsz?

Kattints és vedd fel velünk a kapcsolatot, ha akarod…

Nézd meg, milyen brandet építettünk fel egy olyan villanyszerelő szolgáltatást kínáló Villanyosztagnak.