Képzelj el egy tölcsért. Felül széles, lefelé keskenyedik. Ezt nevezi a marketing funnelnek, ami magyarul tölcsért jelent. Ez az ábra ugyanis hűen ábrázolja napjaink vásárlási szokását. Ma már ritkábban fordul elő a spontán vásárlás – főleg, ha az ember lánya, vagy fia a neten szörföl. Az ügyfelek tudatosak – először megfogalmazódik bennük a szükség (kell nekem valami), aztán beindul a vadász ösztön: elkezdenek kutatni a neten. Ha nem ismer, és nem sikerült elérned, hogy a szolgáltatásod és a terméked egy bizonyos fogalmat birtokoljon az emberek agyában (pl.: Kóla- Coca-Cola, csoki – Milka), akkor a potenciális vásárlód beleesik a funnelbe. Megnyitja a Google-t, beírja azt, amire szüksége van pl.: Nyomda.
Ha nincs erős online jelenléted, akkor igen nehéz helyzetbe hozhatod a vállalkozásodat. Van egy vicc, ami tökéletesen leírja az online jelenlét fontosságát: “Ha elakarsz tüntetni valamit, akkor tedd a Google második oldalára”.
Ennek sajnos fele sem tréfa. Komolyan kell venned az online marketinget!
Fontos, hogy legyen egy jól karbantartott, izgalmas Facebook-oldalad és egy kulcsszavakkal teletűzdelt Google barát weboldalad.
Ne feledd, a brandépítés a rajongóbázison alapszik: először közösséget kell teremtened a leendő ügyfeleidből, majd szépen lassan birtokba kell venned az agyukban azt a szót, amiről a szolgáltatásodra asszociálnak (pl.: frizura- Hajas László).
Ha sikeres online marketingre van szükséged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Bízd ránk a Facebook-oldalad, az adwords-öd és az Instagramod!
Teremts egy olyan virtuális világot a vállalkozásodnak, ami a valóságot teszi sikerré!